onsdag 15 december 2010

Lite mer pyssel...



Idag har jag bakat en underbar kaka, som vi döpt till "Kickis saffransmums i långpannan", för vi fick receptet av Sofias kompis Idas mamma som heter just Kicki. Tack för det !!!


Kickis saffransmums i långpanna

Blanda i en bunke8 dl vetemjöl
5 dl strösocker
5 tsk bakpulver
200 gr söndersmulat rumstemp. margarin
Blanda i en annan bunkeRör ner en påse saffran i 4 dl mjölk
Blanda ner 3 stora ägg
Blanda alla ingredienser i en bunke
Häll smeten i en smord långpanna
Strö över massor av pärlsocker
Grädda 30 minuter i 175 grader
NJUT !!!
Medan kakan gräddades passade jag på att pynta lite. Mammas stora pepparkakshjärtan hängdes upp i fönstrena, precis som de skall... Sofias Luciakrans hängde jag upp framför spegeln i hallen och det första julkortet har vi satt upp i köket. Det är Mickes premiärkort, som vi ville spara som ett minne...
Nu knackar snart julen på dörren - - PIRRIGT !!!




1 kommentar:

  1. Va fint och juligt ni har fått hemma hos er! Jag har inte alls hunnit med att pynta så mycket, det är lite tråkigt.. Och det var ett väldigt fint pepparkaks hjärta måste jag säga :)

    SvaraRadera